Wednesday 21 March 2018

Tunes & Snot with a Message - The Recesses of the Anarchopunk World (part 3): There ain't no Heaven cuz this is Hell

Alright then, this is the third installment of my 80's UK anarchopunk compilations series, this time with a rawer, punkier approach maybe but still with that all important tunefulness. As I mentioned previously, not all of those bands could be characterized or indeed described themselves as "anarchopunk" but had ties with the anarcho world in some way. Some of them were one-hit wonders bands (like Wardance or Stigma), others became quite well-known (like Oi Polloi or The Instigators). 

The humble purpose of such compilations, apart from being a tribute to the lovely 80's punk mixtapes, is to convey a sense of the diversity of anarchopunk but also to stress its commonalities. And of course, to provide a healthy slice of catchy, angst-fueled punk-rock. And they are fun to compile actually. I have also tried not to include bands that I had already selected for previous compilations (there's enough material to avoid being redundant methinks). 

01. The Deceased "Boredom", from S/t demo tape, 1982 (Wigan, England)

02. Chronic "No time", from the split flexi with Living Dead, 1981 (Bradford, England)

03. Criminal Justice "Criminal justice", from the The System Is... tape, 1983 (Huddersfield, England)

04. The Mental "18", from the Extended Play Ep, 1979 (Warminster, England)

05. Steve L "There's a place", from the Open Mind Surgery compilation Lp, 1985 (Warminster, England)

06. Wardance "Stand the proud", from the We don't Want Your Fucking Law! compilation Lp, 1985 (Belfast, Northern Ireland)

07. Society's Victims "Army", from the Who is the Enemy? compilation tape, 1984 (Fife, Scotland)

08. Devoid "Conned", from the No Sense tape, 1982 (Redditch, England)

09. Indecent Assault "Nation's prisoners", from the Dawn of the Android Workers Ep, 1986 (Dudley, England)

10. Wasted Amongst Reality "Protest and survive", from the Please Don't Feed the Missiles demo tape, 1984 (Whitby, England)

11. Telic Tribe "Times", from the Wild & Crazy Noise Merchants compilation 2xLp, 1990 (Guernsey)

12. Oi Polloi "Whale song", from the In Defence of our Earth Lp, 1990 (Edinburgh, Scotland)

13. Stigma "Think again", from the We don't Want Your Fucking War! compilation Lp, 1984 (London, England)

14. Napalm Death "The good book", from And, like Sheep, we have all gone Astray demo tape, 1982 (Birmingham, England)

15. The Depraved "Democracy", from the S/t demo, 1984 (Warwick, England)

16. The Heretics "Relegion OD", from the It's Better to Die on Your Own Two Feet than Live on Your Knees tape, 1986 (Cardiff, Wales)

17. State of Shock "Excess youth", from Bullshit Detector Three compilation 2xLp, 1984 (?)

18. Class War "Class war", from the Better Dead than Wed Ep, 1986 (Swansea, Wales)

19. The Fits "Bravado", from the Tears of a Nation Ep, 1983 (Blackpool, England)

20. City Indians "Radioactive wasteland", from the Root of Freedom demo tape, 1987 (Derby, England)

21. Pagan Idols "Ain't no", from a S/t demo tape, 1983 (Leeds, England)

22. Organized Chaos "H-bomb war", from the Wessex '81 split tape with A-Heads and Wild Youth, 1981 (Warminster, England)

23. War Whores "Madame X", from the Realization Leads to Freedom demo tape, ? (?)

24. The Commited "Whose war", from the S/t demo tape, 1982 (Isle of Sheppey, England)

25. Anihilated "40 dumb animals", from the Punk Lives! Let's Slam! compilation Lp, 1986 (Ipswich, England)

26. Sore Throat "A bow to capital" from the Unhindered by Talent Lp, 1988 (Huddersfield, England)

27. Idiot Savant "Language of the privileged", from the Bleak Moments tape, ? (Hull, England)

28. Health Hazzard "Scared to dance", from the Bit's of '82 tape, 1983 (Lincoln, England)

29. The Next World "Safe territories", from the Branded Ep, 1988 (Kettering, England)

30. The Cause "Belief", from the Violence demo tape, 1983 (Manchester?, England)

31. Societies Vultures "Democracy - Corruption", from the Value of Defiance compilation tape, 1984? (?)

32. Terminal Disaster "What future?", from the Nuclear Suicide demo tape, 1981 (London, England)

33. The Instigators "?", from a demo tape, 1984/5 (Dewsbury, England) Actually this is a mystery song. I thought it was a demo song from The Instigators (I downloaded it as such a long time ago) but it appears that it isn't. I have no idea who wrote the song but will indicate if and when I find out. EDIT: the song is "Why take my life away" by Foreign Legion. It's taken from their Surf City Ep released in 1989.





16 comments:

  1. salut romain, bon j'ai pas vraiment ecouter cette compil mais j'ai eu la curiosité d'ecouter le titre d'instigators.
    c'est quoi cette demo car si elle date vraiment de 84/85, j'ai du mal a croire que c'est l'instigators qui a pondu "blood is on your hand".
    a cette epoque leur son est plutot bien defini et meme sur leur 1ere demo de 83, leur son est assez distinctif et mis en place.
    or la je le retrouve pas, en particulier le chanteur, donc pour moi ya un blem la!

    ReplyDelete
    Replies
    1. J'ai longtemps hésité à l'inclure car j'ai pas trouvé des masses d'infos sur la chanson (même pas le titre d'ailleurs...). Peut-être que l'année ne correspond pas. J'ai trouvé 84 ou 85. ça pourrait être un plan studio qu'ils ont pas poussé? Je suis assez certain que c'est Instigators par contre, peut-être avec un autre chanteur?

      Une autre théorie serait que ce soit un titre des débuts qu'ils ont inclus sur une demo de cette époque, comme un "bonus".

      En tous cas c'est fort mystérieux...

      Delete
    2. mais tu n'as que ce titre de cette demo ou y en a plus que tu nous cache????
      perso je le sens pas du tout comme du instigators 1ere epoque. apres j'ai jamais trouvé la k7 de chez peaceville avec la demo de 1981, donc ca vient peut etre de la??? (mais en 1982 ils ne sonnent pas comme ca).
      et non plus ca ressemble pas a instigators 2eme epoque.
      par contre j'ai vu que les mecs trainent sur facebook (ya meme un compte original instigators), va falloir leur envoyer, comme ca on va etre vite fixé

      Delete
  2. Le morceau en question je l'ai trouvé sous deux emballages différents. L'un serait une 1-track demo de 85 (fort étrange donc), le second sur une demo de 84. Mais je pense pas que les dates correspondent avec l'enregistrement.

    ça fait un bout de temps que j'ai ce morceau, Gabe du défunt Slaughter of the Innocent m'avait fait un cdr des demos d'Instigators où il était inclus il y a des années, du coup c'est vrai que je l'ai absolument toujours associé au groupe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ok ca vient de la, il l'a jamais posté celui la car j'ai bien pompé tout les trucs d'instigators qu'il avait posté.
      bon j'ai demandé sur facebook, le mec qui a le compte est le 1er chanteur semi et sa reponse est sans appel c'est pas instigators de son epoque.
      maintenant voyons voir si je peux trouvé tez la-bas.
      ya un compte xpozez, c'est peut etre lui derriere, je vais demander....

      Delete
    2. simon mooney a dit non lui aussi

      Delete
    3. Damn... J'ai aucune idée de qui ça peut être du coup... Je crois bien que Gabe l'avait postée cela dit et comme c'est pas le dude le plus soigneux dans ses référencements, il a pu se planter (et moi aussi du coup).

      Pour préparer les compils j'ai écouté des heures et des heures de demos, mixtapes de l'époque et je suis assez certain de n'avoir pas entendu le morceau ailleurs... Le mystère s'épaissit.

      Merci d'avoir pris le temps du coup.

      Delete
    4. pas de probleme, un titre inconnu d'instigators, ca m'a surpris car le groupe etait connu pour filer assez facilement leurs enregistrements. de plus, ils ont finalement peu de morceaux qui n'ont pas fini sur du vinyl.

      perso la voix ne me dit rien et la musique ca peut etre facilement des centaines de groupes vu le nombre qui ont joué du anarcho-punk.

      ton cd-r, c'est du wave ou du mp3?? si c'est le 1er et que c'est vraiment du wave (et pas un audio audio fait a partir de mp3), je serais interressé par du flac, si c'est du mp3, fraudrait voir si ya pas moyen de faire une recherche de fichier dans tes archives (ou la mieene) a partir de la taille, histoire de voir si gabe n'as pas posté ce morceau sous son vrait nom

      Delete
    5. Le cdr c'est du mp3 et c'est pas bête du tout de faire une recherche générale avec la taille du fichier (ou sa durée?). Dès que j'ai fini la série des compils, j'y jetterai un oeil.

      Delete
  3. d'ailleur, j'ai oublié de te proposer ca hier, si tu veux leur k7 live sur bluurg en flac, je peux t'envoyer ca
    1983-05-15 Vaults Bar, Braford
    1984-01-11 Bierkeller, Leeds
    1985-07-24 'We Are The Race Of The Media Fix' Adam & Eves, Leeds
    j'ai aussi
    1984-08-02 'It Has To Be Stopped' Venos, Nottingham
    mais ma k7 a mal vieilli et le son n'est plus aussi tip top qu'il devrait l'etre

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Merci beaucoup! Je suis preneur pour le live de 83!

      Delete
  4. voilaaaaaaaaaaaaaaaa
    https://we.tl/2Z97m8D9bb

    ReplyDelete
  5. song #33 is 16 Foreign Legion - surf city EP - why take my life away

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks a lot for the intel, I have always wondered.

      Delete